Welcome Office

The Welcome Office is available to assist all international students coming to the University of Pisa to visit, study or carry out research.

Services offered:

Information about:

• Assistance with visas for studying, scientific research, family reasons
  • Accommodation
  • Orientation about the services available at the University of Pisa
  • Residency permit, health insurance coverage, Italian tax code, other practical matters

Languages spoken:

Italian, English, French, Spanish, Portuguese, Arabic, Hebrew and Chinese.

Drop-in opening hours:

Due to the Coronavirus, in-presence information service is suspended. Information can only be required remotely sending an e-mail to Questo indirizzo email è protetto dagli spambots. È necessario abilitare JavaScript per vederlo.
Virtual appointments through online platforms can be arranged by phone or by email.

Info and Contacts

Welcome Office