Seminario del Dottorato in Ingegneria Civile e ambientale

data 09 Dicembre 2019 09:30  |  luogo Scuola di Ingegneria Largo Lucio Lazzarino, 56122 Pisa PI, Italia

particolarte della locandina: esempi di architetture in muratura europeeLunedì 9 dicembre alle 9:30, l’Aula Pacinotti della Scuola di Ingegneria, si tiene il "Workshop on the Mechanical Response of Historic Masonry Constructions: Analysis Methods and Study Cases", organizzato dal Dottorato Internazionale in Ingegneria Civile e Ambientale, con sede amministrativa in Firenze e sedi consorziate Pisa e Braunschweig.

Abstract

The architectural heritage of European cities is strongly characterized by the presence of a large number of historic masonry buildings, some of which of considerable architectural value. Despite the widespread constructive practice consolidated over the past centuries, the structural response of masonry buildings is not yet completely known. The workshop is aimed at graduate and PhD students with the intention of providing an introduction to the assessment tools that can be used to address the structural issues involved in the preservation and restoration of historic masonry buildings.

Heyman's theory and rigid blocks models for masonry
Prof. Maurizio Angelillo
Università degli Studi di Salerno

Heyman's theory: A New Paradigm for Understanding Masonry Architecture