Clarifying clarity

Workshop on tissue clarification

data 28 Febbraio 2017 09:30  |  luogo Scuola Medica Via Roma, 55, 56126 Pisa PI, Italia

immagineIl 28 febbraio alle 9, presso l'aula di farmacologia della scuola medica, si tiene un workshop intitolato "Clarifying clarity - an open Workshop on tissue clarification".
The DataBrain Team of the University of Pisa has developed a reproducible and reliable method for clarifying biological tissue using a simple diffusion based protocol. This practical workshop will demonstrate how to implement both the passive and electrophoretic techniques, taking participants through each phase of the perfusion, gelation, slicing, clearing, mounting and imaging process. Practical guidelines, potential pitfalls and experimental details and precautions to ensure consistent results will be clearly outlined.

Programma dell'evento

Info e Contatti: