Online classes

You can attend online lessons held by the University of Pisa in the I semester 2020/21, once registered your personal data on Alice web portal.

On Alice homepage a guide (English version) is also available with information about lessons schedule, virtual classes and tools to use.

If not already done, please activate the online services of the University of Pisa through password recovery before accessing the streaming platform to attend lessons.

To attend online classes:

• Log in the VALUTAMI web portal
  • Click on Lezioni online on the left side
  • Search the selected online class, specifying course title or teacher’s surname
  • Click on the course title and a window will open showing you all information to access the virtual classroom where the lesson will be held remotely and the link to the streaming platform.

If you have never used Microsoft Teams or Google Classroom/Meet platforms, please read the Guide for platforms use.

To access streaming platforms:

1. Enter your UNIPI email (username for Alice web portal followed by @studenti.unipi.it), NOT your personal email
  2. You will be redirected to the Unipi credentials portal where you will enter your credentials (enter the username only, without @studenti.unipi.it).

Allegati:

Ultima modifica: Gio 01 Ott 2020 - 07:38