How to participate and certificate of attendance - 2018 edition

The PhD+ programme is reserved to: Professors, researchers, PhDs in any subject area, PhD students in any subject and year of study, graduates and undergraduate students of the University of Pisa (Master degree students in any area, holding at least 60 CFU before the deadline, or candidates holding a Master Degree awarded less than 18 months before)

Deadline for registration

The deadline for registration to the 2018 PhD+ edition is the 15th January 2018.

How to sign in

Professors and researchers
Professors and researchers may sign in sending an email to Questo indirizzo email è protetto dagli spambots. È necessario abilitare JavaScript per vederlo. before the deadline.

PhDs and PhD students
The following are eligible to participate:
- PhDs in any subject area
- PhD students in any subject area and any year of study
The PhD or PhD student may sign in submitting the English form before the deadline. The form requires a brief description of the research project or start up idea that will be developed by the participant during the programme and the motivation to participate in the PhD+.

Graduates and Undergraduate students
The following are eligible to participate:
- Master degree students in any subject area, holding at least 60 CFU before the deadline (22th December 2017);
- holders of a Master Degree that graduated less than 18 months before the deadline (22th December 2017).
The graduate or undergraduate student may sign in submitting the English form before the deadline. The form requires a brief description of the research project or start up idea that will be developed by the participant during the programme and the motivation to participate in the PhD+.

Certificate of attendance and acknowledgment of course credits

At the end of the PhD+ programme, the participants will receive a certificate of attendance reporting all the activities attended.
To request the certificate participants may complete and send the form by e-mail Questo indirizzo email è protetto dagli spambots. È necessario abilitare JavaScript per vederlo., together with a copy of an identity document.
Undergraduates and PhD students may request the acknowledgment of the course credits (CFU), as optional ones, sending the request to their study course.

Attached document:
Form Certificate of Attendance