Summer Student at Fermilab and other US Laboratories

banner02-1.jpg

Physics students will be trained in the reserarch groups working on the new fermilab initiatives, the mu2e, muon (g-2), nova experiments, as well as future neutrino physics experiments, or in the fermilab group which collaborates with the cms experiment at cern, or in the theory group. Some students may be still involved in the analysis of cdf data, within the cdf physics groups. For some students the internship may take place in other us laboratories or universities.

Engineering students will be trained in the fermilab accelerator division, technical division or computing division or in goups working on applied research in other us laboratories or universities.

Each intern will be supervised by one mentor, an employee of the us laboratory. The mentor is responsible of the entire training program of the intern for the 9 weeks of permanence on the us soil. Each intern will present a written report which will be object of evaluation by a university of pisa committee.

Which will be object of evaluation by a University of Pisa Committee.

Aim

The goal of the Summer School is a hands-on training in an international particle physics laboratory in US.

Who can apply

Master Degree students or recentely Master Degree graduates in Physics, Engineering, Astronomy, Astrophysics, Computing Science, and Material Science.

Admission Requirements

Being a master student in physics or engineering

Fees

100 Euro