Summer School of Archaeology in Abruzzo

vada_copy_copy.jpg

The Summer School of Archaeology in Abruzzo is an academic program offered by University of Pisa in collaboration with the superintendence of Archaelogical heritage of Abruzzo. Students will receive intensive cross-disciplinary training, with lectures, laboratories, two different excavations activities. To complete the program we planned a weekend visit to the archaeological site. With our school, students will develop the basic framework of knowledge and skills for their future professional work in archaeology.

Aim

Who can apply

Graduate and undergraduate students phd or phd students

Language

Program Intensity

Full time

Admission Requirements

No prerequisites are requested for the field school

Required documents

• Identity Document (*PASSPORT in case you are a foreign student*)

Enrolment Form (the Enrolment Form is available HERE. You are due to fill in the form and SIGN IT TWICE in both areas marked “Sign here”, as it is stated in the document; you will upload it on the portal when required)

• Curriculum Vitae

ALL THE DOCUMENTS MUST BE IN PDF FORMAT, IN ORDER TO UPLOAD THEM ON THE PORTAL WHEN REQUIRED.

Fees

2.150 euro

(fees 1.000 euro, accommodation 1.150)

Bank transfer to the following account:

Università di Pisa

Dipartimento di Civiltà e Forme del Sapere.

Banca di Pisa e Fornacette- Credito Cooperativo S.c.p.A.

IBAN: IT T22Y0856270910000011156494

BIC/SWIFT CODE BCCFIT33